Kediler Neden Tüy Döker?

08-02-2024 13:06
Kediler Neden Tüy Döker?

Kediler, zaman içerisinde farklı nedenlere bağlı olarak tüy dökebilir. Bilinen en önemli kedi tüy dökme nedenleri arasında mevsimsel geçişler, genetik faktörler ve sağlık durumu yer alır. Bu nedenler haricinde de kedinin dış etkenlere bağlı olarak kedi tüy dökmesi görülebilir. İşte kedilerin tüy dökme süreçleri hakkındaki tüm detaylar!

Kediler Ne Zaman Tüy Döker?

Görülen tüy dökülmeleri, genellikle tüylerin büyüme, olgunlaşma ve yenilenme döngüsünün bir parçasıdır. Kedi tüy dökme süreci, mevsim geçişlerinde, ışık süresine ve kedinin sağlık durumuna bağlı olarak değişebilir. Kedilerin tüy dökme zamanı, nedenine bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

Tüy dökmenin net bir zamanı ve kıstası bulunmaz. Ancak kedilerin özellikle yaz aylarından kışa doğrudan geçişlerde tüy döktükleri görülebilir. Genellikle bahar dönemlerine denk gelen bu kedi tüy dökme merasimleri hem sevimli dostlarınız hem de sizin için son derece zorlayıcı olabilir. Büyük kedilerde olduğu kadar yavru kediler neden tüy döker, sorusunun yanıtı da sıklıkla merak edilir. Büyümeye bağlı olarak değişen hormonal dengeler ve besin içerikleri bu dökülmede belirleyici rol oynayabilir.

Özellikle kedinin tüylerinin etrafa dağılmasını engellemek adına düzenli olarak taramaya özen göstermek de önem taşır. Kedi tarakları kullanarak tarama işlemi gerçekleştirmek, kedinin tüylerinin karışıp keçeleşmesini önlemek adına da dikkat edilmesi gereken bir adımdır. Secovet içerisinde satışa sunulan Nunbell kedi ve köpekler için çift taraflı tarak large boy ürününü alarak da kedinizi düzenli olarak tarayabilir, tüylerin dağılmasını ve keçeleşmesini engelleyebilirsiniz.

Kedilerde Tüy Dökülmesinin Sebepleri

Kedilerde tüylerin dökülmesinin temelinde farklı pek çok neden bulunabilir. İşte kedi tüy dökülmesinin sebepleri:

-Hormonal
     -Beslenme
     -Hastalıklar
     -Stres
     -Mevsimsel

1. Hormonal

Kedi tüy dökme sorunu gösterdiğinde ilk olarak bakılması gereken nokta hormonal dengenin kurulup kurulmadığıdır. Özellikle yükselen veya alçalan hormon seviyelerine bağlı olarak kedilerin tüylerini dökme eğilimi gösterdikleri görülebilir. Çiftleşme dönemi olarak da adlandırılan ve mevsim geçişine denk gelen mart aylarında kedilerin tüy dökmesi bu nedene bağlıdır.

2. Beslenme

Bozulan ve değişen beslenme alışkanlıkları, yeni denenen lezzetler gibi etkenlere bağlı olarak da kedilerin tüy döktüğü görülebilir. Özellikle yavru kedilerin büyüme aşamasında değişen yeme düzenlerine bağlı olarak sık tüy döktükleri bilinen bir durumdur. Her zaman yenen mamadan farklı bir markaya geçmek, mama içeriğinin değişmesi, miktarda görülen farklılıklar gibi etkenler kedi tüy dökmesine neden olabilir.

3. Hastalıklar

Evcil hayvan sahiplerinin en sık düşündükleri konulardan biri de patili dostlarının sağlığıdır. Pek çok kişi “kedim tüy döküyor, acaba hasta mı?” şeklindeki soruları sıklıkla veterinerlere yönelebilir. Bazı durumlarda hastalıkların da kedi tüy dökmesine sebep olduğu görülebilir. Her zaman için tüy dökmenin hastalıklara yorulması sağlıksız olsa da uzun süreli devam eden tüy dökme sorununa eşlik eden farklı semptomlar da hastalığın belirtisi olabilir. Bu gibi durumlarda bir veteriner gözleminden faydalanmak evcil hayvanınızın sağlığını korumak adına faydalı olacaktır.

4. Stres

Aşırı stres, anksiyete gibi psikolojik sorunlar sanılanın aksine yalnızca insanlara özgü değildir. Evcil dostlarımızın da sık sık strese bağlı olarak farklı semptomlar gösterdikleri görülebilir. Özellikle stresin yoğun olması kedi tüy dökülmesine neden olabilir. Veterinere gitmek, yolculuğa çıkmak, travmatize olmak, kaza geçirmek ve sahibi kaybetmek gibi pek çok nedene bağlı olarak kedilerde stres duygusunun yoğunlaştığı görülebilir. Bu durumları önlemek adına kedi nanesi gibi ürünlerden faydalanmak da kediyi rahatlatmaya yardımcı olur. Ayrıca Secovet bünyesinde satışa sunulan kedi oyuncakları kategorisi içerisinden ürünleri alarak da kedinin dikkatini farklı noktalara çekmek ve rahatlamasını sağlamak mümkündür.

5. Mevsimsel

Sıcak iklimden soğuğa geçiş yahut tam tersi, kediler için tüylerin dökülme vaktinin geldiğini gösterebilir. Özellikle yazdan kışa geçiş sırasında görülen kedi tüy dökme problemi, geçici olsa da sevimli dostunuzun strese girmesine ya da sahiplerinin yaşam kalitesinin azalmasına neden olabilir. Bu dönemlerde kedilerin tıraş edilmesi gibi önlemleri alarak süreci kolay atlatmak mümkündür.

Kedilerin Tüy Dökmesi Nasıl Engellenir?

Kedilerin tüy dökmesini engellemek için alınabilecek pek çok önlem bulunur. Alınabilecek ilk önlem kedinin düzenli olarak tımarlanmasıdır. Özel taraklarla yapılan bu tımar işlemi sayesinde kedinin tüylerinin karışması ve birbirine dolanarak dökülmesi engellenir. Aynı zamanda tımar sırasında dökülen tüylerin bir araya toplanarak atılması, tüylerin eve dağılmasını önlemek adına da faydalıdır. Sağlıklı beslenme düzeni oluşturmak ve ilgili vitamin takviyelerini gerçekleştirmek de kedilerin tüylerinin dökülme oranını etkileyebilir. Secovet bünyesinde satışa sunulan kedi vitamini seçenekleri sayesinde sağlıklı bir şekilde kedinize ilgili takviyeleri gerçekleştirmeniz mümkün olur. Seçilen mamaların içeriklerinin zengin olması ve veteriner kontrolünde kedinin ihtiyaç duyduğu takviye vitaminlerin belirlenmesi sayesinde dökülmenin önüne geçilebilir.

Kedilerde stres yönetimi ve düzenli sosyalleşme de tüy dökülmesini azaltmak için etkili olabilir. Alerjilerin tespiti, anksiyete azaltıcı kedi nanesi gibi ürünler ve anti-tüy dökücü kedi maması seçenekleri sayesinde kedilerde tüy dökülmesinin önüne geçilebilir. Özel içerikleri ile hazırlanan bu mamaları güvenilir bir marka üzerinden satın alarak kedinizin güvenli ve sağlıklı beslenmesini desteklemeniz mümkündür.

Tüy dökülmesinin yanı sıra kedinin kustuğu tüy toplarını engellemek adına da özel ürünler tercih edilebilir. Secovet bünyesinde satışa sunulan Beaphar Duo Malt Paste tüy yumağı kontrol kedi macunu sayesinde tüy toplarını kontrol altına almak mümkün olur. Siz de kedinizi güvenle büyütmek ve tüy dökülmesinden kurtulmak için Secovet bünyesinde satışa sunulan kedi ürünlerini tercih edebilir, evcil dostunuzun yaşam kalitesini artırabilirsiniz.

Önceki yazımıza https://www.secovet.com/blog/icerik/kedi-cimi-nedir-ne-ise-yarar linkinden ulaşabilirsiniz.